Finálové studentské projekty v roce 2020/2021
1. místo
PŘÍBĚHY V AUTECH
Vysoká škola ekonomická v Praze
Anotace: Kampaň Příběhy v autech vychází z myšlenky, že lidé nevidí v dalších autech lidi, ale jen plechovky. Základním prvkem bude propojení aplikace Waze s realitou na silnici. Chceme poskytnou možnost personalizovat auta skrze avatary, které komunita kolem aplikace Waze používá. Tyto avatary chceme tisknout na samolepky a magnetky, díky kterým řidič ukáže, že je součástí komunity. Samolepky/nálepky budou k dostání zdarma při nákupu kávy na benzínových stanicích. Auto se samolepkou získá různé výhody spojené s řízením. Dále budeme doplněno o videospoty o situacích ze života nálepek/magnetek, které budou také součástí kampaně převážně jako statický vizuál.
2. místo
CHYTRÝ TELEFON, HLOUPÁ NEHODA
Vysoká škola ekonomická v Praze
Anotace: V rámci kampaně s názvem „Chytrý telefon, hloupá nehoda” se snaží upozornit mladé řidiče a jejich spolujezdce na to, že používat telefon za volantem není cool a už vůbec ne bezpečné. Zástupci této věkové skupiny nám pak v dotazníku řekli, že telefon za volantem používají ve chvílích, kdy situaci na silnici vyhodnotí jako bezpečnou (např. kvůli rovné silnici, malé hustotě provozu apod.) Jaké je řešení? Vypustíme na internet sérií videí ve stylu z pohledu první osoby, a to jak z pohledu řidiče, tak z pohledu spolujezdce. V těchto videospotech uvidí diváci, že i na první pohled krátké použití telefonu za jízdy trvá déle, než si myslí. Tato videa však nebudou končit drasticky, nýbrž ukázáním toho, jak lze danou situaci bezpečně vyřešit bez ohrožení životů účastníků dopravního provozu. Důvodem je, že videa založená na strachu mohou být kontraproduktivní a drastické záběry mohou vyvolat obranné reakce a odmítavý postoj. Video spoty budou následně doplněny obaly na mobilní telefony a nálepkami, které budou řidičům rozdávány na benzinkách, a které jim budou připomínat, aby na mobil za jízdy nesahali..
3. místo
SÁM PROTI SOBĚ
Vysoká škola ekonomická v Praze
Anotace: Kampaň se zaměřuje na rychlou jízdu. Zejména na mladé řidiče, kteří způsobují nejvíce dopravních nehod a na jejich vědomé porušování předepsané rychlosti. Celá kampaň se nese pozitivní cestou, bez zobrazování nehod. Hlavním bodem je, abychom chytili řidiče ve chvíli, kdy se rozhoduje, že zrychlí a poruší předepsanou rychlost. Všechno dohromady tvoří výslednou kampaň, která se snaží o uvědomění řidičů, že nemají poslouchat svůj špatný hlas.
4. místo
Komunikační kampaň preventivního charakteru zaměřená na používání mobilních zařízení při řízení
Vysoká škola kreativní komunikace
Anotace: Kampaň preventivního charakteru cílí na omezení používání mobilních zařízení při řízení. Oslovujeme všechny řidiče se smartphony, kteří mobilní zařízení používají během jízdy, ale i ty kteří ho nepoužívají – charakter kampaně funguje jako prevence. Pomocí pohyblivých bannerů a video spotů vypráví sérii 4 mini příběhů, kde v hlavní roli je mobil, který se po jeho použití při jízdě promění ve zlou příšerku, která začne řidiče při jízdě rušit. Vizuál dodržuje jednotnou podobu s kampaní a pracuje s ilustrací příšerky.
5. místo
NÁVRH OPATŘENÍ NA ZVYŠOVÁNÍ BEZPEČNOSTI CHODCŮ V PŘEŠTICÍCH
Střední průmyslová škola škola dopravní, Plzeň
Anotace: Tato práce se zabývala problematikou bezpečnosti na pozemní komunikaci, dále přesněji problematikou bezpečnosti přechodu pro chodce v obci Přeštice. Za pomoci elektronického dotazníku získala informace od účastníků silničního provozu, kteří přes problematické místo přejíždějí a jsou tedy se situací seznámeni. Práce přichází s návrhem na zlepšení bezpečnosti tohoto úseku.
Prezentace projektu NENÍ K DISPOZICI.